روانشناسی و روانپزشکی

  • تمرینها و روشهایی برای داشتن یک زندگی متعادل

    گاهی از وقتها فکر میکنیم هرچقددر که بیشتر کار کنیم میتوانیم به هرچه که در زندگی آرزوی آن را داریم برسیم و همه ما به نوعی با این موضوع به نوعی سروکار داشته ایم،اغلب آدمها فکر میکنند رابطه مستقیمی بین مدت زمان انجام یک کار با نتیجه وجود دارد،اما جالب این است که بدانید � افرادی که این باور را دارند اشتباه میکنندوبه نوعی از استعدادهای خدادادی خود سواستفاده میکنند،برای همه ما اتفاق افتاده که گاهی اوقات میخواهیم در یک روز تمام کارهای یک هفته را بدون کم و کاست انجام دهیم،در چنین شرایطی در واقع شما از حد تعادل خارج شده اید و این خروج از تعادل باعث مشکلات عدیده و صدمه به جسم و روح میباشد.در این مقاله سعی شده است که روشها و تکنیکهایی برای داشتن یک زندگی متعادل و موفق لازم است را بازگو کنیم با ما همراه باشید.....

  • گفتگوی آموزنده خانواده و تعیین سرنوشت خود

    اگر شما بخواهید مهارت های تامل و گفتگو را در سازمان یا در خانواده ی خود بالا ببرید کار آسانی نیست. جلسه ای که درون برخی سازمان ها برگزار می شود, بیشتر به یک ضیافت شبیه است و در چنین جلساتی, از تعریف و تمجید بیشتر استقبال می شود. در چنین جلسه هایی اگر کسی بخواهد به طور جدی راهبرد ها و تصمیمات گرفته شده را به چالش بگیرد, اگر او را با اخم بدرقه نکنند, حداقل نسبت به گفته هایش چنان سرد برخورد می کنند که در جلسه های دیگر سکوت اختیار می کند, و ترجیح می دهد دهان خود را بسته نگه دارد. شاکله ی این مهارت, بیشتر در سایه ی الگوهای ذهنی و یادگیری گروهی تقویت می شود. یکی از فرایندهای یادگیری, مهارت تامل و تفحص در گفتگوست.

  • بصیرت احساسی شما, بصیرت معنوی شما را مطلع می کند

    بصیرت معنوی به مفهوم وجدان کاری و فراتر از وظیفه شناسی است; چرا که یک فرد ممکن است وظیفه خود را به خوبی انجام دهد, اما وجدان کاری از او فردی می سازد که هر چند ساعت کاری او از لحاظ تعریف تمام شده باشد, در صورت ضرورت پس از پایان ساعت کار نیز کار خواهد کرد. وقتی در یک سازمان بصیرت معنوی وجود نداشته باشد, کارکنان آن بسیار خسته, شکسته و مایوس به نظر می رسند; احتمالا شاید به این دلیل که افراد چنین سازمانی احساس می کنند کسی به آن ها توجه نمی کند. اگر بخواهید سازمانی با بصیرت معنوی ایجاد کنید با فرهنگی ایجاد کنید که کارکنان با ذهن و جسم شان و با تمام وجود کار کنند, به گونه ای که افراد از کار کردن درون چنین سازمانی لذت ببرند.

  • درمان پذیری لکنت زبان با این هفت توصیه

    درمان لکنت زبان در سنین مختلف هم از نظر علمی و روان شناسانه و هم از منظر تجربی، امری ممکن و شدنی می باشد. نکته حائز اهمیت در این میان آن است که درمانگر باید شناخت درست و دقیقی از مولفههای مربوط به درمان شونده یا سوژه داشته باشد که بتواند در تسهیل و تسریع درمان گامی مطلوب و موثر بردارد. از سوی دیگر دریافت های تجربی گفتاردرمانی نشان می دهد که همراهی و اعتقاد و اعتماد به نفس سوزه نسبت به درمان قطعی و نیز عمل دقیق به تمرینات لازم و محوله از مواردی است که می تواند در رفع لکنت زبان نقشی بسزا ایفا کند. بر همین اساس توجه به هفت توصیه تجربی در این گفتار می تواند کمک شایانی باشد برای تمام کسانی که می خواهند از مشکل لکنت زبان برای همیشه رهایی بیابند.

  • آشنایی با 10 تحریف شناختی

    اگر تصوری که از امور دارید مخدوش و اشتباه باشد، واکنش شما هم غیرعادی خواهد بود، ، شما غیر طبیعی و خلاف واقع اوضاع را درک می کنید،، اغلب عوارض روحی و روانی مثل افسردگی، اضطراب و خجالت ناشی از همین خطاهای ذهنی است، مثل این است که آنتن تلویزیون را درست تنظیم نکرده باشید، طبیعی است که تصویر برفکی و خراب دیده می شود ، برخی به جای درست کردن آنتن تصور می کنند که واقعا برف آمده و اوضاع بیرون خراب شده است! درحالیکه کافی است آنتن را درست تنظیم کرده چون نه هوا خراب است و نه تلویزیون خراب است همه چیز درست کار می کند، اگر بتوانید موج افکارتان را درست تنظیم کنید، اغلب مشکلات از میان خواهند رفت.

  • تفکر بهتر و عمیق تر با بصیرت ذهنی

    چهار بصیرت وجود دارد که برای هر انسان, نه تنها لازم بلکه حیاتی است. این چهار بصیرت عبارت اند از: بصیرت اجتماعی, بصیرت ذهنی, بصیرت احساسی و بصیرت معنوی. بصیرت یعنی برخورداری از هوش بافتی(هوش موقعیتی). اغلب ما ممکن است در زمان و یا شرایط خاصی, از هر یک از این بصیرت ها در زندگی فردی خود استفاده کرده باشیم. هر یک از این بصیرت ها می تواند به اشخاص در زندگی فردی, خانوادگی, سازمانی و اجتماعی به صورت قابل توجهی کمک کند. اگر ما بتوانیم از هر چهار بصیرت استفاده کنیم و از آن ها در زندگی فردی و سازمانی, و به صورت عمیق تر, در زندگی اجتماعی خود بهره بگیریم, با برخی از پیچیدگی ها و ابهام هایی که ممکن است در شرایط مختلف با آن ها مواجه شویم راحت تر کنار می آییم. در این باره بصیرت ذهنی را مورد کنکاش قرار می دهیم.

عضویت در سایت
ورود به حساب کاربری