روانشناسی و روانپزشکی

  • مثلث خود مشغولی چیست؟

    همه آدمیان فارغ از هر جغرافیا و هر شرایطی خواه ناخواه تحت تاثیر عوامل اجتماعی و زندگانی قرار می گیرند و در این بین آن چه بیش از همه دامن گیر آدمیان این روز گاران است رنجش و عصبانیت و ترس است که سه راس سه ضلعی مثلث مانند خود در گیری یا خود مشغولی را شامل می شود و غالب نقص های اخلاقی روانی از این سه فر آیند درونی فرد ناشی می شود پس بر ماست که از زوایای مختلف آن را بشناسیم ارزیابی نماییم چگونگی های آن را بررسی و راههای مقابله هوشمندانه با این آسیب های گاه مفید را بدانیم تا بهتر شویم و متضرر نشویم به طور مثال برای موفقیت در هر امتحان مهم از کنکور گرفته تا مصاحبه کاری داشتن استرس گاه مفید و گاه مضر است مفید از این لحاظ که به جهد و کوشش و قابل بودن هشدلر می دهد و مضر یعنی و قتی آماده نیستی دیگر استرس داشتن معنی ندارد و باید آنرا کنترل نمود.

  • پنج تکنیک ساده برای پایان دادن به مرافعات و درگیریها

    خیلی از زوجها هنگامی که به مشاور مراجعه میکنند این سوال را از مشاور میپرسند که آیا میشود به وضع سابق بازگشت یعنی همه چیز مثل روز اول عاشق شدنمان بازگردد؟ خود این سوال اساسا اشتباه است زیرا در همین لحظه میتوانید عاشق یکدیگر باشید و از زندگی در کنار همدیگر لذت ببرید شاد باشید به یاد خدا بیافتید و ببینید که چگونه پیوند شما را با یکدیگر زیبا قرار داده و به یاد روزهایی بیافتید که آرزو داشتید نه زندگی بلکه لحظه ای باهم باشید و فقط چند کلمه ای باهم صحبت کنید و حالا که به هم رسیدید قدر داشته ها و لطف خداوندی را نمیدانید و به خاطر مسائل هیچ و پوچ دعواهای بزرگ درست میکنید و آبروی خود و همسرتان را میبرید. این نکات میتواند به شما کمک کند

  • آشنایی با بیماری اسکیزوفرنی وشناخت آن

    بیماری اسکیزوفرنی اختلالات روانی است که ممکن است درهر فرد ایجاد شود فرد دچار توهم میشود و صداهایی میشنود که وجود ندارد و تصاویری میبیند که وجود ندارد علایم شایع این بیماری میتوان به از دست دادن انگیزه ها و محدودیت شدید هیجانات و بروز نابجای هیجانات نام برد فرد مبتلا به بیماری قادر نیست که تخیلات خود را از واقعیت افتراق دهد یعنی توانایی این کار را ندارد البته علت اصلی برای بروز این بیماری به طور کامل مشخص نشده است اما گفته میشود عوامل ارثی میتواند باعث بروز این مشکل شود.

  • افزایش روابط با دوستان در زندگی اجتماعی باعث افزایش طول عمر می شود.

    اگر یک مقداری به نکات روانپزشکی توجه کنید متوجه میشوید که موارد ساده ای گاهی چقدر باعث بهتر شدن زندگی مان میشود پیداکردن دوست خوب و بهبود رابطه با دوستانمان میتواند به روند زندگی روزمره مان کمک کند زندگی ما را به میزان قابل توجهی عالی سازد اگر نکات روانشناسی را رعایت کنیم و درطول زندگی روابط با دوستانمان را بهبود سازیم هم از نظر روانشناسی زندگی ما بهتر میشود و هم باعث افزایش طول عمر میشود

  • ذهن خود را هوشیار نگه دارید

    امروزه روش های زیادی برای توانمند سازی ذهن وجود دارد که شما میتوانید با انجام دادن آن ذهن و مغز خود را توانا سازید تا درمقابل بیماری هایی مثل آلزایمر دچار نشوید ضایعات مغزی وجود دارد که گاهی مغز فرد تمام حواس فرد را میگیرد و باعث آلزایمر در فرد میشود که البته هرچه سن بالاتر برود فرد بیشتر درمعرض این نوع بیماری هایی مثل آزایمر قرار میگیرد و شما با استفاده از این روش ها میتوانید جلوگیری کنید تا دچار آلزایمر نشوید.

  • من شما را می بینم و از بودن و دیدن شما بسیار مسرورم

    ذهن ناخودآگاه به طور خودجوش عمل نمی کند و نمی تواند اهدافش را خودش تعریف کند. ذهن ناخودآگاه تاکید یا اصرار خاصی نیز بر موضوع خاصی ندارد. انتخاب روش های صحیح معنوی و روحانی می توانند در بهبود و افزایش کارایی ذهن ناخودآگاه تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. یکی از روش های تمرکز و آرامش ذهنی, (مراقبه) است که با استفاده از تمرکز عمیق شروع می شود, و سپس فرد, به بیان ذکر می پردازد. البته ذکر در صورتی مفید است که همراه با تصفیه ی روح و تهذیب اخلاق باشد. اکثر ناکامی ها در زندگی خانوادگی و کاری به این موضوع برمی گردد که طرفین درگیری, قادر نیستند احساسات خود را شناسایی کنند و نحوه برخورد صحیح با آن ها را نمی دانند.

عضویت در سایت
ورود به حساب کاربری